Abban az esetben, ha valaki valamit népszerűsíteni szeretne, akkor azt természetesen, reklámoznia kell. A szóróajándék rengeteg típusa ismert, azok közül pedig ki kell emelni a tollat. Ezt az eszközt választják legtöbbször erre a célra. Egy üzlet esetében, hogy meglepje kollégáit és ügyfeleit, nagyon fontos dolog.
A karácsonyi szóróajándék sok mindent tartalmazhat. Például megköszönheti ezzel az egész éves vásárlást. Ez a dolog egyféle marketingkommunikáció, amivel valamit közölni szeretne egy adott cégcsoport felé. A hirdető, vagyis az üzletvezető mindig szem előtt tartja a megfelelő ár-érték arányt.
Ez leginkább attól függ, hogy mennyire hasznos az adott termék és hogy azon milyen minőségű a hirdetés. Választhat egészen kicsi, olcsó, mégis hasznos kelléket. Ilyen szóróajándék lehet egy sapka, kulcstartó, napszemüveg, kesztyű stb. Ezek a dolgok hasznosak, és általában mindig magukkal hordják az emberek. Ez a szempont rendkívül fontos, mert ha az emberek maguknál tartják, akkor az mindig szem előtt van.