Amennyiben dízel autónk van, akkor tankoláskor mindig jobban járunk, mint a benzines autók tulajdonosai. (Sőt, ha ismerünk egy buszost, akinek valahonnan akad némi felesleges üzemanyaga, akkor pláne nem lesz okunk a panaszkodásra.) A dízel autó azonban anyagilag fájdalmas is tud lenne akkor, amikor részecskeszűrő csere válik esedékessé. Hogy mi az a részecskeszűrő? Nos, a dízel autó komoly károsanyag-kibocsájtást képes produkálni, melynek során korom is távozik a külvilágba. Illetve csak távozna, ugyanis a részecskeszűrő megakadályozza ezt. Csapdába ejti a kormot, így az nem képes kijutni a levegőbe, hogy aztán onnan egészen az ember belső szerveiig jusson. A részecskeszűrő automatikusan, magától tisztul, azaz ilyen esetben a csapdába ejtett korom égetéssel távolítódik el a szűrőből.
Ehhez azonban megfelelő feltételek is kellenek; és itt jön be sajnos a képbe a részecskeszűrő csere! Ha ugyanis a motor nem képes legalább fél órán át 2000-es fordulatszám felett pörögni, akkor a korom nem fog kiégni a szűrőből. Ilyen esetben a visszamaradó korom miatt a szűrő idővel tönkre fog menni. Mivel a részecskeszűrő csere akár a félmillió forintot is meghaladhatja bizonyos autótípusoknál, így értelemszerűen ildomos lesz elkerülni, hogy idáig jusson a történet.