Ha Ön már hallott a keresőoptimalizálásról, akkor biztosan azt is tudja róla, hogy valójában egyfajta reklámnak tekinthető abban az értelemben, hogy segít az ügyfél honlapját a Google keresési rendszerében előkelőbb pozícióba segíteni. Ehhez arra van szükség, hogy az optimalizálás bizonyos keresőszavakra történjen meg – cikkírás és linképítés munkájának segítségével. A cikkírás pont azt takarja, amire bárki gondolna: a keresőszavakra építve cikk íródik, olykor nem is egy. Mindez az előkelőbb Google-ös helyezés érdekében. Aztán ezek a cikkek a linképítés munkájának a segítségével elhelyeződnek olyan weboldalakon, melyeket a keresőoptimalizálást végző vállalkozás tulajdonol.
A linképítés nagyon fontos lépés a SEO-ban (Search Engine Optimalization), hiszen ez fogja előrébb repíteni a megbízó oldalát. Az linkek segítségével fogják látni a Google keresőrobotjai, hogy az adott weboldalra bizony többen is hivatkoznak a neten (hiszen a cikkek, melyekben el lett helyezve a link, a megbízó honlapjára mutatnak). A keresőoptimalizálás tehát így segíti a weblapokat előrébb a rangsorban. Persze ez csak sematikus ábrázolása annak, hogy mi történik egy oldallal, ha optimalizálásra kerül.