keresőoptimalizálás

Manapság már minden cégnél alapvető elvárás, hogy jelen legyen a világhálón, hogy a kuncsaftjai és a partnerei egyaránt könnyedén, gyorsan kommunikálhassanak vele. Amikor valaki vállalkozásba kezd, akkor többek között olyan, egyeseknek nagyon újszerű fogalmakkal is meg kell ismerkednie, mint példának okáért a keresőoptimalizálás. Ennek a másik közismert neve a magyar nyelvű felületeken is használatos SEO, ami a Search Engine Optimization rövidítése. Miért annyira jó dolog a keresőoptimalizálás?

Elsősorban azért, mert a segítségével akár egy induló, kisebb vállalkozás is labdába tud rúgni a piacon anélkül, hogy előtte komolyabb reklámkampányokat folytatott volna vagy lenne egy impozáns üzlethelyisége belvárosi frekventáltabb elhelyezkedéssel. A keresőoptimalizálás lényege, hogy a megrendelő weboldal minél előrébb kerülhessen a Google találati listáján a böngésző keresőjébe való meghatározott kulcsszavak beírásakor. Ezáltal lehetséges növelni a weblap látogatottságát, aminek a végső hozománya a profitemelkedés lesz. Nem annyira egyszerű ez az egész folyamat, mint ahogyan az elsőre hangzik.

Ahhoz, hogy megfelelőképpen legyen végrehajtva a keresőoptimalizálás minden lépése, szakértő személyre illetve cégre van szükség, akiknek már többéves szakmai tapasztalatuk van a területen és elegendő mennyiségű, akár ellenőrizhető referenciával rendelkeznek. Ezek általában valamilyen online marketinggel foglalkozó vállalatok, tehát leginkább azok közül kell válogatni. Nagy szerepük van a folyamat egészében a háttérfolyamatoknak, amelyek közé egyebek mellett beletartozik a kulcsszó kutatás, a cikkírás és a linképítés is. Mindazonáltal, a sikeres keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen az is, hogy maga a honlap minden tekintetben megfeleljen az optimalizálás szempontjainak. Lényeges, hogy köré lehessen építeni az összes részfolyamatot, ezáltal pedig egységes hálózatot lehessen kiépíteni.

A keresőoptimalizálás teljesítésekor a szabályok betartása elsőrendű jelentőségű, amelyeket a keresőmotor algoritmusai állítanak a szakemberek elé. Akkor jó egy weboldal, ha keresőbarát, vagyis szerepelnek benne azok a kifejezések, amelyekre megéri egymásra rakosgatni a keresőoptimalizálás elemeit. Ebben a fázisban is rendkívül fontos, hogy minden tervszerűen történjen, hiszen minden lépésnek megvan a maga ideje. A megrendelőnek azzal a tényezővel is tisztában kell lennie, hogy ez nem napok alatt kivitelezhető tevékenység. Az eredményes keresőoptimalizáláshoz időre van szükség, olykor több hónapra.