Nagyon népszerű hobby lett a carwrapping az utóbbi időben. A carwrapping jövevényszó, egyenes fordításban autócsomagolást jelent. Ez az eljárás azt feltételezi, hogy az autót egy 3D autófólia felhasználásával becsomagolják. Az egész eljárás egy óriási csomagolás, mintha a szaloncukrot raknák díszes karácsonyi csomagjába.
Nem hiába a szaloncukor hasonlat, ugyanis a kedvenc járgányunk, mint a szaloncukor, egy közönséges szériapéldány és csak a díszes csomagolás különbözteti meg a többitől. A 3D autófólia alkalmazása az elmúlt időkben reklámmatricák készítése volt, de rájöttek arra, hogy a legújabb fejlesztésű fólia sokkal több felhasználási lehetőséget nyújthat. Így néhány bátor, bevállalós fiatal, becsomagolta az autót.
Be kell vallani, hogy jól sikerült nekik és gyorsan elterjedt világhálón ez a kis esemény. Ezután felgyorsultak az dolgok, a fóliagyártó cégek egyre több hangsúlyt fektettek arra, hogy a 3D autófólia kielégítse a wrappingolók igényeit is, könnyen alkalmazható legyen, de ne veszítsen emiatt a jól kipróbált tulajdonságaiból sem.
Előbb dekorációs célból használták ezt az eljárást, majd az évek múlásával, miután tapasztalták a fólia használatának előnyeit, a karosszéria védelmi céljából is kezdték becsomagolni az autókat. Természetesen, továbbra is használatos a 3D autófólia a már jól bevált célra, vagyis az autók reklámmatricáinak elkészítésére.
Általában a 3D autófólia felviteli technika, két külön fólia felvitelét igényeli, egy alap, ami színes nyomtatásokat tartalmazhat, de lehet teljesen átlátszó is. A második egy védőtermék, ami az esetek többségében teljesen átlátszó. Ez egy fényes felületű fólia és sokat emel a színek összhatásán.
Mindkét 3D autófólia öntött technikával készül, ezért olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint a végleges felvitel után, vagyis többet nem változtatja a formáját, nem válik el a ragasztási felülettől, még több éves hideg eső, sár, víz hatásától sem, nem karcolódik, nem kopik, nem változik a színe, nem repedezik, megvédi a felületet az UV sugárzástól.