Ha rendelkezünk már egy honlappal, aminek az a feladata, hogy eladja az általunk forgalmazott terméket vagy szolgáltatást, akkor ott az oldalnak komoly feladata van. Teljesen mást vár el az ember ilyenkor ettől a honlaptól, mint egy olyantól, amin az általa írt verseket hozza a nagyvilág tudomására. A kereskedelmi jellegű oldalnak viszont webanalitika nélkül nem sok értelme lesz. Illetve lesz egy oldalunk, ami vagy jól fog menni, vagy nem – de nem fogjuk tudni, hogy mi miért történik úgy, ahogy. A webanalitika a weboldal hátterét világítja meg; arról nyilatkozik nekünk, tulajdonosnak, hogy kik látogatják meg azt adott honlapot, honnan, mennyien vannak, milyen eszközökről érik el a webcímet, mire kattintanak rá a legtöbben, hol és mennyit időznek stb.
A webanalitika tehát arról szól, hogy felfejtse a honlap látogatottságának a statisztikai hátterét. Ez meg miért jó? – adódhat a kérdés. Nos, ha nem magyarspecifikus terméket vagy szolgáltatást árulunk, akkor meglehet, hogy külföldről is érdeklődnek az oldal iránt. A webanalitikából ez kiderül; ha így van, s az érdeklődés masszív, akkor elképzelhető, hogy érdemes megfontolni azt, hogy valamilyen idegennyelvre is lefordítjuk a lapot.