Nem hivatalos oldal

Művészet

Mitől lesz egy eladó festmény olyan értékes?

Eladó festmény

A képzőművészek a saját nézetüket, érzéseiket és gondolataikat belefoglalják az alkotásaikba. Részben ez teszi olyan értékessé a végeredményt is. Az eladó festmény mindegyike tartalmaz valamilyen felcserélhetetlen és pótolhatatlan gondolatot.

Természetesen a legtöbb embernek vannak olyan meglátásai, amelyek igazán különlegesek és valamennyien élünk át rendkívüli pillanatokat, de csak keveseknek adatik meg, hogy mindezt művészi módon hozzák a felszínre. Olvasd Tovább

A pasztell technikája lenyűgöző

Pasztell

Pasztell

Valószínűleg mindannyian láttunk már olyan alkotásokat, amelyek aztán később többször is az eszünkbe jutottak, annyira szépek voltak. Mivel a pasztell segítségével készített képek igazán gyönyörűek lehetnek, ezért rengetegen vannak,

akik lelkesednek ezért a technikáért, és szívesen nézegetik, valamint hívják életre a rajzokat. A művek általában egy érdesebb felületű papíron születnek, hiszen ez a tárgy képes arra, hogy megtartsa a kréta darabjait. Olvasd Tovább

A fauvizmus irányzatának megismerése – 3. rész

A fauvizmus hatása megmutatkozik

A fauvizmus hatása megmutatkozik

Úgy hírlik, hogy Vauxcelles, aki Vadakként írt a csoport képviselőiről, már korábban is Fauves-nek nevezte őket, amikor egy reneszánsz szellemben készült olasz alkotást vett észre a 7-es teremben, ahol az újszerű alkotások is helyet kaptak: „Nicsek, Donatello e vadak között!”. A hírek szerint ezen megjegyzés miatt terjedt el a stílus képviselőiről az, hogy a Fauves csoporthoz tartoznak, az irányzatot pedig ettől kezdődően kezdték fauvizmusként használni.

 

Olvasd Tovább

A fauvizmus irányzatának megismerése – 2. rész

A fauvizmus egy fontos képviselője

A fauvizmus egy fontos képviselője

Amennyiben a fauvizmus kezdetét szeretnénk vizsgálni, akkor mindenképp kiemelt figyelmet kell szentelni a III. Salon d’Automne nevű kiállításnak, ami magyarul Őszi Szalont jelent. Ez a kiállítás a Párizsban megtalálható Grand Palais-ban került megrendezésre, a megnyitásra 1905. október 18-án került sor és nagy várakozások előzték meg a művészeti berkekben. Ezen az érdekes kiállításon 397 művész munkáit állították ki, amelyek között szerepelt például Manet, Renoir, valamint Ingres is. 1625 munka került kiállításra.

 

Olvasd Tovább

A fauvizmus irányzatának megismerése – 1. rész

A fauvizmus egy jelentős irányzat

A fauvizmus egy jelentős irányzat

1905-ben bemutatkozott egy festőcsoport a párizsi Salon d’Automne kiállításán, amely Fauves-nek (Vadaknak) nevezte magát. A fauvizmus egy olyan festészeti irányzat, amit az ezen a kiállításon bemutatkozott festőcsoport képviselt. Ezek a művészek Henri Matisse köré csoportosultak, ők voltak azok, akik megteremtették a kolorista irányzatát a hagyományos francia festészetnek. Sokáig nem működhetett ez a csoport, hiszen az 1905-ös bemutatkozástól kezdődően csupán 1908-ig voltak aktívak, amikor is feloszlott a Fauves, vagyis a Vadak csoportja.

 

Olvasd Tovább

Az expresszionizmus fontosabb jellemzői

Az expresszionizmus óriási hatása

Az expresszionizmus óriási hatása

Ha egyetlen szóban kellene elmondani azt, hogy miben más az expresszionizmus a XX. század sok más művészeti irányzatától, akkor minden bizonnyal a „szubjektivitás” lenne az. A festők kifejezték érzéseiket. Ez egy igazán emberközpontú irányzat, hiszen őszintén, korlátok nélkül fejezték ki az emberi érzelmeket. A szorongások feloldónak az ilyen műveken keresztül, jóvá válik az ember a műveken át, ahogyan az egész világ is az expresszionizmus világképe szerint. A XX. századi ember egyre magányosabbá és kiszolgáltatottá vált, ez az irányzat pedig egyfajta tiltakozás volt ez ellen.

Olvasd Tovább

Az expresszionizmus jelenléte a festészetben

Az expresszionizmus hatása jelentős

Az expresszionizmus hatása jelentős

Az expresszív fogalomba sorolhatjuk azokat a művészeti megnyilvánulásokat, amikor is a hangsúly a művész szubjektív reflexióira kerül. Itt a szubjektivitás válik a legfontosabbá, a korábbi naturalista és realista stílusokkal ellentétben, amikor is az objektivitás volt a leglényegesebb elem. Maga az expresszionizmus egy művészeti irányzat, ami számtalan területen megmutatkozott, a festészettől kezdődően egészen az irodalomig, a XX. század első felében jelent meg.

Olvasd Tovább

Ismerkedés a kubista festészettel – 3. rész

A festészet jelentősége a kubizmusban

A festészet jelentősége a kubizmusban

A kubista festészet harmadik fázisából érdemes kiemelni Juan Gris, Csendélet könyvvel című alkotását, amin könnyedén fel lehet ismerni az asztalon heverő pipát, üvegeket, valamint könyveket. A sablonosság elemei itt is megfigyelhetőek, az üvegeken illetve könyveken találhatjuk meg őket. A szintetikus korszak színezése ismét sokkal erőteljesebbé válik, ezen a festményen is ezt láthatjuk. A kollázst a kubisták találták ki, a festészet analitikus, valamint szintetikus korszakában jelent meg.

 

Olvasd Tovább

Ismerkedés a kubista festészettel – 2. rész

A kubista festészet érdekességei

A kubista festészet érdekességei

A festészetben a második időrendi korszak, amiről beszélnünk kell a kubizmus kapcsán, az analitikus korszak, amely kb. 1910 és 1912 között tartott. Ebben az időszakban apró, geometrizált felületre bontották a különböző tárgyakat a művészek. Érdekesség, hogy a tárgyak különböző nézeteit egy időben ábrázolták, vagyis a szimultanizmus módszereivel éltek. Amiatt annyira érdekes, mert a festészetben nem három, hanem négy dimenzió jelent meg, hiszen a három térbeli dimenzió mellett, megjelent az idő is.

 

Olvasd Tovább

Ismerkedés a kubista festészettel – 1. rész

A kubista festészet kezdetei

A kubista festészet kezdetei

Amikor a kubizmus irányzat festés ágazatáról beszélünk, akkor három fontosabb korszakra kell bontanunk ezt, hogy bővebb képet kaphassunk kialakulásáról, és részleteiről, képviselőiről. Az első korszakot prekubistának nevezzük, amely 1907 és 1909 között zajlott a legtöbb helyen. A prekubista festészetre leginkább az a geometrizáltság jellemző, amely Cézanne hatására alakult ki. Egy rendkívül jó példa erre a korszakra Braque tájképe, amelynek címe az Estaque-i viadukt, amelyen házakat, viaduktot és különböző természeti elemeket figyelhetünk meg, azonban ezeket a korábbi stílusokkal ellentétben geometrikus síkokra egyszerűsíti, a határozott kontúr, valamint a formák struktúrája mindenképp kiemelendő ezen a képen, ahogyan a korszak első szakaszának elejét is teljességgel jellemzi.

Olvasd Tovább